Predlog Načrta potreb po izobraževanju v Policiji v letu 2025 – mnenje
Policijski sindikat Slovenije zavača predlog Načrta potreb po izobraževanju v Policiji v letu 2025, ker meni, da je treba nameniti več sredstev za izobraževanje. Sindikat poudarja, da takšen pristop ogroža kakovost dela policistov in dolgoročno uspešnost organizacije. Ob tem zahteva večjo transparentnost, strokovno utemeljitev ter povečanje proračuna za izobraževanje. Prav tako kritizira nezadostno število vpisov v Višjo policijsko šolo in poziva k ukrepom za večjo privlačnost policijskega poklica.

Spoštovani,
v zvezi z odločitvijo predstojnika Policije (dokument št. 603-178/2024/6 z dne 14. 5. 2025) in predloženim predlogom Načrta potreb po izobraževanju za leto 2025, vam sporočamo naslednje mnenje.
1. Potrebe po izobraževanju v zunanjih izobraževalnih institucijah
Policijski sindikat Slovenije meni, da je predlagano število kandidatov za izobraževanje (samo dva primera) nedopustno nizko in ne ustreza dejanskim potrebam Policije. Ocenjujemo, da je takšen pristop sramoten in kaže na pomanjkanje vizije za razvoj kadrov. Policija bi morala vlagati več sredstev v izobraževanje, saj je to ključno za kakovostno opravljanje nalog in dolgoročno uspešnost organizacije. Iz predstavljenega je izobraževanje na visokošolskih in zahtevnejših programih praviloma prepuščeno uslužbencem samim, čeprav je v Policiji sistemiziranih 2.468 delovnih mest z zahtevano najmanj visokošolsko izobrazbo in od tega zasedenih 1.915 delovnih mest (vir: Letno poročilo 2024, https://www.policija.si/ images/stories/Statistika/LetnaPorocila/PDF/LetnoPorocilo2024.docx).
Iz predloženih dokumentov tudi ni razvidno, kako so policijske uprave (PU) utemeljile potrebe po izobraževanju. Ni jasno, ali gre za realne potrebe organizacije ali za posamezne prošnje uslužbencev (s Poročilom o zbranih potrebah po izobraževanju v Policiji v letu 2025 nas niste seznanili). Poleg tega je nenavadno, da so nekatere uprave podale več predlogov, nekatere pa nobenega. To kaže na nedoslednost in pomanjkanje enotne metodologije pri ugotavljanju potreb. Odločitev za financiranje le dveh izobraževanj zagotovo ne upošteva širših kadrovskih potreb Policije oz. kaže na dolgoročno zanemarjanja področje izobraževanja.
Zaradi navedenih ugotovitev predlagamo izboljšave:
1. Kadrovsko načrtovanje: Izdelati vsebinski kadrovski načrt razvoja uslužbencev Policije z upoštevanjem potrebnega pridobivanja izkušenj, kompetenc in kariernega razvoja posameznika.
2. Transparentnost: Pred naslednjim razpisom je potrebno jasno seznaniti vse organizacijske enote in uslužbence s postopkom ugotavljanja potreb in pogoji za izobraževanje.
3. Strokovna utemeljitev: Vsak predlog za izobraževanje mora biti podprt s konkretnimi analizami potreb in pričakovanimi rezultati.
4. Večja vključenost: Potrebno je aktivneje vključiti sindikate in uslužbence v proces načrtovanja izobraževanj.
5. Povečanje sredstev: Za leto 2026 predlagamo povečanje proračuna za izobraževanje, da bo omogočeno večje število kandidatov, skladno z dejanskim potrebami.
Policijski sindikat Slovenije zavrača trenutno odločitev kot nezadostno in zahteva revizijo postopka ter povečanje sredstev za izobraževanje že v 2025.
2. Potrebe po izobraževanju v Višji policijski šoli
Prav tako smo se seznanili z načrtom oz. obsegom potrebe po izobraževanju v Višji policijski šoli na podlagi obstoječega števila študentov in predvidenega števila novih študentov v letu 2025 (300 rednih študentov ter do 100 izrednih študentov), ki se bi zdel ustrezen, če bi Višja policijska šola uspela vsako študijsko leto pridobiti dovolj primernih kandidatov za vpis. Ugotovitve Policije (vir: Letno poročilo 2024, https://www.policija.si/images/stories/ Statistika/LetnaPorocila/PDF/LetnoPorocilo2024.docx) kažejo na to, da »Strategije promocije policijskega poklica 2023–2025 razmere na trgu dela in nizka stopnja brezposelnosti niso omogočile večjega priliva kadra v policijo. Tudi plačilo za opravljanje dela policista ni bilo tako privlačno, da se morebitni kandidati ne bi odločali za druga dela, ki so ob enakem (ali celo manjšem) plačilu manj odgovorna in stresna, delovnik pa ugodnejši.«. Dejstvo je, da so trenutne potrebe za vpis kandidatov za policiste celo večje kot jih Višja policijska šola lahko sprejme na izobraževanje. Zato smo že v dopisu, številka PSS-15/2024-60/2 z dne 12. 6. 2024, v katerem smo podali odgovor na Predlog Načrta potreb po izobraževanju v Policiji v letu 2024, predlagali vpis vsaj 450 kandidatov oz. študentov. Prav tako smo vam kot delodajalcu predlagali, da za ustrezno povečanje števila novih študentov zagotovite pogoje, da bo poklic policista in vpis za študente postal bolj zanimiv. Čeprav so kadrovske potrebe v Policiji zdaj še večje, tudi za leto 2025 predlagamo vpis vsaj 450 kandidatov. Predlog je po našem mnenju tudi v letošnjem letu treba dopolniti s predvidenimi stroški.
Ker po našem mnenju ni več mogoče zniževati kriterijev oz. pogojev za vpis kandidatov na višješolski program izobraževanja za poklic policista, nas v zvezi z navedenim načrtom predvsem zanima, kako bosta MNZ in Policija zagotovila zadosten vpis ustreznih kandidatov, brez privlačnejšega plačila za opravljanje dela policista, brez boljših pogojev dela ali drugih bonitet, ki jih bi prinašala zaposlitev v Policiji. Prosimo za seznanitev z ukrepi delodajalca za večji priliv kadra v Policijo.